mandag 12. januar 2015

Produktfotografering

Vi fikk i oppgave og ta bilde av et glass og en matboks med fire forskjellige lyssettinger. En med softboks fra siden og reflektor, to softbokser som står 45 grader mot objektet, en med overlys og en med underlys.

Her har jeg brukt den første lyssettingen, softboks og reflektor. Her burde jeg nok ha skrudd opp lysstyrken på softboksen og holdt reflektoren litt nærmere glasset slik at det ikke bli mørkt til høyre.


Her har jeg brukt to softbokser som står 45 grader mot glasset. Her fikk jeg også skygger, men jeg er litt usikker på hva jeg kunne ha gjort bedre her. For hvis jeg hadde skrudd opp lysstyrken på softboksene hadde glasset blitt borte i bakgrunnen. 


Her har jeg brukt overlys i tillegg til de to 45 graders softboksene. Her og ble det også skygge,  jeg er også her litt usikker på hva jeg kunne ha gjort bedre.


Dette bildet ble jeg ganske fornøyd med. Her har i tillegg til de to softboksene, brukt overlys og underlys. 



 Her skjedde det samme som med glasset der jeg brukte en softboks og en reflektor, skygger på høyre siden. Her også må jeg antakeligvis bruke høyere lysstyrke.

Dette bildet ble jeg også fornøyd med. Her ble det lite skygger. Her har jeg brukt, to 45 graders softbokser, overlys og underlys. 
Her har jeg brukt overlys, og to softbokser. Her fikk jeg også litt skygger. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal unngå disse skyggene helt.
Her har jeg kun brukt to softbokser. Jeg er ganske fornøyd, men her har jeg også fått litt skygger.

Jeg har justert "Levels" og "Curves" på alle bildene i Photoshop. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar