fredag 31. oktober 2014

Nyhetsartikkel

Den sunne kantinen

Marielle Christiansen er fornøyd med utvalget i kantina.    Foto: Fanny B. Jensen

Kantinen på Mysen VGS er veldig populær. Hva gjør den så attraktiv?

Fanny Bye Jensen publisert 8900 (Mysen VGS)

Kantinen har et bra utvalg av produkter. Den er åpen fra 08.30 til 14. 30. 

Sunn kantine
Kantinen på Mysen VGS satser stort på å ha et sunt kosthold og sunne matvarer. De har at stort utvalg av forskjellige varer, blant annet grove bagetter, salat og nøtter. 

På skolen finnes det kasser rundt omkring med gratis frukt. Dette er noe elvene setter pris på. 

-       Det syntes jeg er veldig bra! Jeg benytter meg av dette hver dag, sier Haakon Ydersbond fra Resturant og Matfag VG1.

Serverer varm mat
De serverer også varm mat. De samkjører med restaurant og Matfag og selge noe av det de lager i timene deres. Dette er også svært populært blant elevene på Mysen VGS. Det blir servert varm mat på skolen hver dag i spisepausen fra kl. 11.40 - 12.10. 

-       Jeg syntes det er veldig bra med varm mat, men jeg benytter meg ikke svært mye av det, forteller Marielle Christiansen fra Medier og Kommunikasjon VG1.

Møtested
Det er mange innom kantinen hver dag. Det er ikke så rart, med tanke på alle de forskjellige og gode varene de selger. 

-       Det er et samlingspunkt her i kantina og atriet, og det er et veldig populært sted for elevene å møtes, forteller kantineleder Kai Tore Frogner til "Åpen skole 2014 - heftet". 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar